Tennisles

De tennislessen bij Tennisclub Houten worden verzorgd door een samenwerking van twee tennisscholen; OC Tennis en Pro-Mo (Monique Heij).

Er zijn twee lescyclussen. In de zomerperiode van april – september en in de winterperiode van oktober – maart. Om tennislessen te kunnen volgen moet je lid zijn van de vereniging. In de winterperiode wordt op de binnenbanen les gegeven. Hiervoor gelden andere voorwaarden.

OC Tennis verzorgt de tennislessen op de dinsdag en donderdag. Pro-Mo neemt de woensdag voor haar rekening.

Inschrijven kan middels dit inschrijfformulier.

De verdere administratieve afwikkeling, denk aan bv. indeling en betaling, loopt via de desbetreffende tennisschool. Heb je verder nog vragen, stuur dan een bericht naar [email protected]

Lesreglement

Wanneer u inschrijft voor tennistraining, gaat u akkoord met dit reglement.

• Een lesuur duurt 50 minuten. Bij een halfuur ontvangt u 30 minuten training.
  • Cursist dient bij aanvang van de eerste training lid te zijn van de vereniging. Bij inschrijving voor tennistraining houdt dit niet automatisch een lidmaatschap bij de vereniging in, deze dient u met de tennisvereniging zelf te regelen. Het niet lid zijn van de vereniging kan reden zijn voor uitsluiting van deelname aan de tennistrainingen.
  • Tijdens nationale en regionale vakanties en nationale feestdagen vindt er in principe geen training plaats, tenzij door de vereniging, trainer en cursisten anders wordt overeengekomen.
  • Het specifieke trainingsrooster en overige informatie over uw trainingen worden voor aanvang van de trainingscyclus per mail gecommuniceerd.
  • Bij verandering van groepsgrootte worden de trainingstarieven of trainingstijden naar rato aangepast naar het betreffende aantal groepsleden.
  • Bij slechte weersomstandigheden worden de trainingen binnen gegeven (tenzij anders wordt gemeld door de trainer). Mochten er desondanks toch trainingen uitvallen door weersomstandigheden worden deze aan het eind van de cyclus ingehaald met een maximum van twee. Ingeplande inhaaltrainingen die door weersomstandigheden niet door kunnen gaan, worden niet meer ingehaald.
  • Trainingen die uitvallen door afwezigheid van de trainer worden ingehaald of door een andere trainer gegeven.
  • Eenmaal aangevangen trainingen die minimaal 25 minuten bezig zijn en door weersomstandigheden moeten worden afgebroken, worden niet ingehaald.
  • Trainingen gemist door ziekte/vakantie/blessure van de cursist kunnen niet worden ingehaald. Er volgt ook geen restitutie van lesgeld. Lessen zijn eventueel, na overleg met de trainer (i.v.m. niveau), overdraagbaar aan derden.
  • De cursist wordt uiterlijk 1 week voor de start van de cyclus op de hoogte gebracht van plaatsing.
  • De cursist ontvangt een week na de start van de cyclus een digitale factuur van de tennisschool, deze dient binnen de vermelde betalingstermijn te worden voldaan. Niet tijdige betaling kan tot uitsluiting van de tennistraining tot gevolg hebben.
  • De cursist neemt op eigen risico deel aan de training of evenement. De tennisschool is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk bij persoonlijke ongevallen en eventueel daaruit voortvloeiende schade en/of blessures, noch voor diefstal van goederen van cursisten.